Wymagania prawne dotyczące sklepów internetowych

Aby założyć sklep internetowy, musisz zarejestrować działalność gospodarczą. Najprostszą formą prowadzenia działalności jest  jednoosobowa działalność gospodarcza , zwana również jednoosobową działalnością gospodarczą. Aby to zrobić, musisz mieć ukończone 18 lat. Tworzenie sklepów internetowych niesie za sobą dużą odpowiedzialność.

Wskazówka : jeśli chcesz wypróbować swój pomysł na biznes online, nie musisz od razu rejestrować firmy. Z doświadczenia wiemy, że biurokracja może być na początku nieco zniechęcająca. Dlatego zalecamy najpierw przetestowanie Twojej koncepcji i umówienie się z doradcą podatkowym po otrzymaniu kilku pierwszych zamówień. Następnie możesz zarejestrować swoją firmę po fakcie.

Ważne dokumenty prawne dla Twojego sklepu internetowego

Informacje te dotyczą głównie Stanów Zjednoczonych, jednak w źródłach na końcu tej sekcji można znaleźć również dalsze informacje dotyczące sklepów internetowych z siedzibą w Unii Europejskiej.

Każdy sklep internetowy z siedzibą w USA powinien umieścić w łatwo dostępnym miejscu (np. w stopce witryny) następujące trzy dokumenty:

1- Polityka prywatności

Ten dokument wyjaśnia, w jaki sposób zostaną wykorzystane dane użytkownika, które są gromadzone w Twojej witrynie. Nie ma ogólnej zasady, jak powinna wyglądać polityka prywatności w USA.

Ogólnie jednak powinieneś uwzględnić następujące informacje:

  • Jakie informacje zbierasz i jak je udostępniasz;
  • Proces, który klient może wykonać, aby przeglądać i wprowadzać zmiany w posiadanych przez Ciebie informacjach; oraz
  • Data wejścia w życie polityki i opis wszelkich zmian od tego czasu.

2- Regulamin

Regulamin jest stworzony dla Twoich klientów. Wyjaśnia, co muszą, a czego nie muszą robić, aby korzystać z Twojej usługi.

Zwykle obejmuje to klauzule, takie jak:

  • Definicja słów kluczowych;
  • Prawa i obowiązki Klienta;
  • prawidłowe lub oczekiwane korzystanie z serwisu;
  • Ochrona własności intelektualnej;
  • Odpowiedzialność za działania, zachowanie i postępowanie;
  • Szczegóły płatności;
  • Zastrzeżenia i gwarancje;
  • Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności; oraz
  • Powiadomienie użytkownika o zmianie warunków.

Prezentacja produktu w sklepie internetowym

Prezentacja jest kluczowa i musi być nieskazitelna. Nie możesz sobie w tym pozwolić na błędy. Polecamy wysokiej jakości zdjęcia wykonane samodzielnie lub nawet przez profesjonalnego fotografa. Oto kilka wskazówek , jak zrobić własne studio fotograficzne w domu. Lub, aby jeszcze łatwiej tworzyć wysokiej jakości zdjęcia produktów, możesz użyć aplikacji takiej jak Pixelcut , która automatycznie usuwa tło ze zdjęć. Projektowanie sklepów internetowych musi zawierać piękną prezentację produktu.

Coraz więcej sklepów internetowych również zaczęło korzystać z filmów. Proszę nie używać standardowych filmów producenta! Zamiast tego stwórz własne. Jeśli nie chodzi o produkt, który sam wykonałeś, możesz wykorzystać film jako rodzaj recenzji i powiedzieć swoim klientom o zaletach i wadach, które widzisz w produkcie. To sprawia, że ​​jesteś godny zaufania i sprawia, że ​​Twoi klienci będą chcieli do nas wracać.