KORZYŚCI Z MARKETINGU SENSORYCZNEGO

  1. Tego chcą klienci . _

  2. Kolory zwiększają rozpoznawalność Twojej marki .

  3. Muzyka i dźwięk pomagają klientom Cię zapamiętać .

  4. Im więcej zmysłów uwzględnisz w marketingu przychodzącym i wychodzącym , tym więcej generujesz lojalności wobec marki .

  5. Pozostawia dobre wrażenie, dzięki czemu klienci będą mieli pozytywne emocje, gdy pomyślą o Twojej marce.

  6. Pozwala przyciągnąć większą liczbę klientów . Nie wszyscy klienci mogą słyszeć lub widzieć. Dlatego posiadanie dostępnej marki, poprzez użycie większej ilości zmysłów w strategii marketingowej, jest z pewnością korzyścią. 

  7. To robi wrażenie .

PRZESŁUCHANIE

Wykorzystanie dźwięku w strategii marketingu sensorycznego to także świetny sposób na ugruntowanie pozycji marki i sprawienie, by była bardziej zapadająca w pamięć. Na przykład w latach dwudziestych firmy często prowadziły reklamę przez radio. Odbywało się to poprzez jingle, promocje marek i muzykę.

Niektóre z najbardziej powszechnych obecnie form marketingu sensorycznego to: podkłady głosowe, efekty dźwiękowe, podcasty, audiobooki itp. 

W wiemy, jak ważny jest nie tylko marketing wizualny, ale także to, jak dźwięk może przynieść korzyści Twojej firmie i tożsamości Twojej marki. Dlatego niedawno uruchomiliśmy naszą funkcję dźwięku , która umożliwia dodawanie podkładu muzycznego i efektów dźwiękowych do stron publikacji cyfrowych. 

DOTYKAĆ

Marketing sensoryczny obejmuje również dotyk. Chociaż może się to wydawać dziwnym sposobem promowania produktów lub usług, w niektórych przypadkach ma to sens. Na przykład, jeśli kupujesz nowy samochód – najpierw musisz odbyć jazdę próbną, czyli zobaczyć, jak działa, jaki jest komfortowy i jak się czujesz podczas jazdy. To samo dotyczy ubrań – zwykle w sklepie odzieżowym dotykasz materiału, aby ocenić, czy jest on wysokiej jakości, i najczęściej przymierzasz ubrania. Dotykanie takich produktów może pomóc Twojej marce w osiągnięciu większej sprzedaży i daje klientom większą pewność co do zakupu Twoich produktów.

SMAK 

Smak można tak naprawdę odnieść tylko do sprzedawców żywności i napojów – np. marek napojów, restauracji, kawiarni, marek serów itp. Smak jest również ściśle powiązany z zapachem, a jego skuteczność może się różnić w zależności od innych zmysłów otaczających określony smak. Nie jest tajemnicą, że smak jest bardzo subiektywny, a niektóre smaki i smaki nie przemawiają do wszystkich – ale można to również powiedzieć o dźwiękach, zapachach i efektach wizualnych.  

Jak zatem wykorzystać smak w marketingu sensorycznym? To całkiem proste — użyj próbek , aby przyciągnąć odbiorców. Wielu konsumentów obawia się kupowania nowych produktów, zwłaszcza jeśli są przyzwyczajeni do kupowania ustalonej listy artykułów spożywczych w supermarkecie. Jeśli jednak pozwolisz im wypróbować bezpłatną próbkę twojego jedzenia, jest mało prawdopodobne, że odmówią. Co więcej, jeśli smak im odpowiada – chętniej go kupią. Jest to bardzo szeroko stosowana strategia w zarządzaniu restauracją , która działa.

ZAPACH

Niektóre strategie marketingowe przenoszą cię z powrotem do dzieciństwa lub szczególnego momentu w twoim życiu. Zmysłu węchu nie należy lekceważyć, zwłaszcza w strategii marketingu sensorycznego.