Porady ekspertów marketingowych.
Marketing internetowy a marketing treści
Marketing treści i marketing internetowy to niezwykle podobne strategie wykorzystywane do przyciągania potencjalnych klientów do Twojej witryny, a ostatecznie do przekształcania ruchu internetowego w klientów. Istnieje jednak kilka drobnych różnic między nimi.
Marketing treści żyje pod dachem marketingu online / internetowego — co oznacza, że marketing online / internetowy jest szerszą, nadrzędną strategią, a marketing treści jest jednym z procesów w ramach tej strategii.
Marketing treści dotyczy wyłącznie procesu tworzenia i dystrybucji treści w celu dotarcia do odbiorców, tak jak robi to agencja marketingowa wrocław.
Z drugiej strony marketing online obejmuje udostępnianie tych treści za pośrednictwem poczty e-mail, wyszukiwarek i mediów społecznościowych — obejmuje również płatne reklamy, retargeting i szeroki zakres strategii, których możesz użyć, aby dotrzeć do odbiorców online.
Podczas gdy większość strategii wchodzących w zakres marketingu internetowego dotyczy tworzenia treści, marketing online odnosi się również do zadań marketingu internetowego niezwiązanych z tworzeniem treści: takich jak licytowanie PPC lub projektowanie stron internetowych w którym pomaga outsourcing programistów.
Strategia marketingu internetowego
- Pamiętaj o TikToku.
- Rozważ podcasty i pokoje rozmów audio, aby nawiązać kontakty.
- Oprzyj się na krótkich treściach wideo.
- Zmieniaj przeznaczenie treści w różnych kanałach.
Przeprowadziliśmy ankietę wśród 1067 globalnych specjalistów ds. marketingu pracujących w firmach B2B i B2C, aby dowiedzieć się, jakie trendy wykorzystują, jakie kanały wykorzystują i jakie wyzwania stoją przed nimi, a także jakie mają plany i oczekiwania na rok 2022.
-
Pamiętaj o TikToku.
Bez wątpienia popularność TikTok gwałtownie wzrosła, ponieważ pandemia zatrzymała wiele osób w domu, które potrzebowały łączności i rozrywki. I nie oczekuje się, że popularność ta szybko spadnie.
Podczas gdy LinkedIn, Facebook i Instagram mają najwyższy zwrot z inwestycji dla firm B2B, TikTok szybko staje się aplikacją, w którą warto inwestować.
Dzięki naszym badaniom odkryliśmy, że podczas gdy tylko 40% marketerów B2B w mediach społecznościowych wykorzystuje TikTok, 65% tych, którzy planują zwiększyć swoje inwestycje w 2022 r., co jest najwyższym wzrostem ze wszystkich platform społecznościowych.
2. Rozważ podcasty i czaty audio, aby nawiązać kontakty.
Podcasty zyskują coraz większe zainteresowanie, ponieważ influenserzy, celebryci i komicy nadal wkraczają do tego medium. Pomimo niskiego zwrotu z inwestycji oczekuje się, że inwestycje w podcasty lub inne treści audio wzrosną w 2022 r.
Nasze badania pokazują, że tylko 14% marketerów w mediach społecznościowych korzysta z czatów audio, takich jak Clubhouse i Twitter Spaces, ale 68% tych, którzy to robią, twierdzi, że są to najskuteczniejsze platformy marketingu w mediach społecznościowych, z których korzystają.
51% tych, którzy już wykorzystują podcasty lub inne treści audio, zainwestuje więcej w 2022 r., a 43% planuje nadal inwestować tę samą kwotę. Ponadto 26% marketerów treści planuje wykorzystać podcasty lub inne treści audio po raz pierwszy w 2022 roku.
Zasadniczo, jeśli nie wykorzystujesz podcastów i czatów audio w swojej strategii marketingowej, najprawdopodobniej zrobi to Twoja konkurencja.
3. Oprzyj się na krótkich treściach wideo.
Wraz z niesłabnącą popularnością TikTok widzowie coraz bardziej skłaniają się ku krótkim filmom. Krótkie filmy nadal są normą, ponieważ Instagram i YouTube promują podobne funkcje krótkich filmów, takie jak odpowiednio Reels i Shorts.
Odkryliśmy, że 31% marketerów wykorzystuje obecnie krótkie filmy, a 29% planuje wykorzystać je po raz pierwszy w 2022 r. W tej ankiecie wybraliśmy krótkie filmy, takie jak TikTok i Instagram Reels. Kolejny powód, aby mieć oko na TikTok.
4. Zmieniaj przeznaczenie treści w różnych kanałach.
Zmiana przeznaczenia treści oznacza ponowne wykorzystanie istniejących treści i zaprezentowanie ich w nowym formacie, który wydłuży ich żywotność i zasięg odbiorców.
Nasza ankieta wykazała, że 32% marketerów, którzy zmieniają przeznaczenie treści, twierdzi, że ta metoda jest jedną z ich najskuteczniejszych strategii marketingowych. Przykłady zmiany przeznaczenia treści obejmują:
- Udostępnianie starych postów na blogu, które zaktualizowałeś o nowe informacje, świeże dane i treści wideo (Wskazówka: fragment, który właśnie czytasz, jest aktualizacją).
- Używanie klipów wideo z sesji nagrywania podcastów na Instagramie, aby stworzyć intrygę i podekscytowanie nadchodzącym odcinkiem. Z naszych badań wynika, że istnieją 4 strategie, które warto zastosować, aby odnieść sukces w marketingu internetowym. Przede wszystkim kontakt z firmą, strony internetowe wrocław.