Mocowanie do kontenerów transportowych: perspektywa spawacza.

przyjrzymy się zaletom i wadom spawania kontenerów transportowych w porównaniu z użyciem mechanicznego łącznika. Omówiliśmy to z doświadczonym spawaczem przy projektach obejmujących kontenery biurowe, w 2015 roku.

 

Co sądzisz o spawaniu kontenera transportowego w porównaniu z użyciem mechanicznych elementów złącznych?

Choć jestem ślusarzem, a przede wszystkim spawaczem, to wolałbym używać atestowanych łączników mechanicznych, bo eliminuje to obawę, że coś może być nie tak ze spawem… To tylko rozwieje wszelkie wątpliwości i zmniejszy ryzyko.

W jakiej sytuacji samozatrudniony spawacz może być winny złej spoiny lub problemu ze spawaniem?

Niekoniecznie musi to być wina złego spoiny, ale raczej ograniczenie wszelkiego ryzyka w tej sytuacji. Na przykład, gdybym miał naprawić klatkę schodową lub poręcz, wolałbym użyć mocowań mechanicznych, ponieważ wiem, jakie byłyby nośności , zamiast polegać na spawaniu lub konieczności przygotowania i ponownego testowania. kwalifikacja.

Czy możesz nam wyjaśnić, co to znaczy być wykwalifikowanym spawaczem?

Niektóre operacje spawalnicze wymagają kwalifikacji spawacza. Wykwalifikowany spawacz musi ponownie ubiegać się o kwalifikacje potrzebne do wykonywania określonej pracy, ponieważ ten certyfikat jest ważny tylko przez 6 miesięcy. Nie wszyscy spawacze rutynowo posiadają ten certyfikat, chyba że pracują nad projektami, które tego wymagają, a ponieważ jest to kosztowny proces, nie są zbyt chętni do uzyskania kwalifikacji „na wszelki wypadek”.

Świadectwa kwalifikacji spawacza muszą być odnawiane co 6 miesięcy przez odpowiednio wykwalifikowaną osobę, która potwierdzi, że spawacz nadal wykonuje spawy zgodnie z wymaganymi normami i został formalnie ponownie oceniony raz na dwa lata.

Czy spawacz pracujący nad projektem zawsze musi posiadać uprawnienia?

Nie zawsze jest to konieczne, nie, ale może być wymagane, gdy zostanie wspomniane w projekcie. W przypadku niektórych projektów budowlanych istnieje protokół spawalniczy, który jest przekazywany spawaczowi przez projektanta lub inżyniera. Protokół ten nie tylko określa, co należy załatać, ale także dokładnie określa, jak powinna działać spoina, wskazując typ spoiny, rozmiar ściegu itp.

Czy istnieją jakieś protokoły, których należy przestrzegać podczas spawania kontenerów transportowych?

W przypadku ich produkcji, producent kontenerów odpowiada za zapewnienie, że są one zbudowane zgodnie z normami. Jednak wszelkie modyfikacje lub dodatki do kontenerów transportowych zależą od sytuacji. Do kierownika budowy należy decyzja, czy wszyscy zaangażowani w projekt powinni być wykwalifikowani, czy nie. Niektóre poziomy projektów wymagają takiego poziomu obserwacji i zarządzania. Ostatecznie ktoś w łańcuchu musiał wziąć odpowiedzialność za wybraną i zastosowaną metodę.

Jakie są względy, gdy masz kontener wysyłkowy na miejscu, który chcesz zmodyfikować?

Ktoś naprawdę musi ocenić związane z tym ryzyko, biorąc pod uwagę rodzaj modyfikacji, czas użytkowania, narażenie opinii publicznej i wszelkie zagrożenia, które mogą się wiązać, i podjąć decyzję na tej podstawie. Jeżeli modyfikacja lub adaptacja kontenera wysyłkowego ma na celu wsparcie kolejnej fazy projektu do użytku publicznego lub osobistego, należy rozważyć coś bardziej formalnego, na przykład kwalifikację lub certyfikację „jednej osoby”. Niekoniecznie istnieje dobra lub zła odpowiedź, ale ktoś musi podjąć decyzję i wziąć za nią odpowiedzialność.

A jeśli jest to projekt komercyjny?

Ogólnie rzecz biorąc, jeśli ma być później używany publicznie, wymagałby kwalifikacji lub zaświadczenia. Wymagania te są zwykle określone w projekcie, spawanie może być wykonane przez wykwalifikowanego spawacza lub spawacza, a następnie zatwierdzone przez inżyniera budownictwa.

W przypadku większość przeróbek, w które byłem zaangażowany, nie dotyczyła konstrukcji, więc architekci zgodzili się wziąć odpowiedzialność. Niemniej jednak duże harmonijkowe drzwi w przestrzeni eventowej stanowiły konstrukcję, ponieważ były mocowane pomiędzy dwiema szerokościami kontenerów ułożonych po trzy w stos, więc zadbałem o to, aby to konkretne zadanie wykonał wykwalifikowany spawacz.

 

Czy pomogło ci w tym projekcie?

Zdecydowanie przydałyby się tu , które umożliwiłyby przymocowanie zawiasów do kontenerów w taki sposób, aby było to mocowanie mechaniczne, a nie spawanie, co wyeliminowałoby potrzebę pomocy wykwalifikowanego spawacza i znacznie skróciłoby czas montażu.

Czy trudno jest spawać elementy złączne do kontenerów transportowych, biorąc pod uwagę różnice w grubości stosowanych materiałów?

Spawanie cieńszych materiałów z grubszymi materiałami nie powinno stanowić problemu dla doświadczonego spawacza, wystarczy poświęcić więcej czasu na podgrzanie grubszego materiału, a następnie powoli przejść do cieńszego materiału. Jednak stal musi być spawana ze specjalnym sprzętem ze stali, aby certyfikat Konwencji o bezpiecznych kontenerach zachował ważność, co należy wziąć pod uwagę , jeśli kontener ma być ponownie użyty w późniejszym terminie do celów transportowych. Konieczne jest również oczyszczenie spawu, nałożenie podkładu, a następnie pomalowanie, aby zapobiec rdzy.

Jakie są Twoim zdaniem zalety spawania na kontenerze transportowym?

Spawanie jest naprawdę szybkie, nie trzeba tracić czasu na wycinanie otworów, wyrównywanie ich itp. Jest to szybkie i łatwe, jeśli masz dostęp do sprzętu i wiesz, jak go używać, po prostu lutuj i gotowe. Spawanie jest zatem idealne w przypadku konstrukcji, która nie będzie przenoszona lub akcesoriów, których nie trzeba będzie demontować.

A wady?

Trudno jest usunąć spawy, jeśli chcesz zdemontować akcesoria, jest mało prawdopodobne, aby kontenery handlowe nadawały się później do ponownego użycia na morzu. A do tego cięte spawy muszą być oczyszczone, zagruntowane i pomalowane… ponownie.

Chociaż możliwe jest spawanie w dowolnym miejscu na kontenerze transportowym, większość obszarów, z wyjątkiem narożników oraz sekcji poziomych i pionowych, nie jest wystarczająco mocna, aby utrzymać akcesoria bez wzmocnienia.

Spawanie jest gorącym procesem, więc jeśli chodzi o bezpieczeństwo i higienę pracy, należy ocenić ryzyko i nosić sprzęt ochronny.

Wreszcie, zależysz od integralności spoiny, aby pozostała nienaruszona i, jak powiedzieliśmy, ktoś musi wziąć za to odpowiedzialność.

A jakie są korzyści z używania łączników mechanicznych?

Jeśli kupisz w sklepie łączniki mechaniczne, możesz zobaczyć wszystkie ich właściwości; znasz obciążenie i ścinanie; możesz obliczyć, ile elementów złącznych potrzebujesz, czy musisz je zwiększyć, czy usunąć. Prawidłowe użycie mechanicznych łączników nie powinno stwarzać żadnego ryzyka.

Podobnie, zaciski zostały przetestowane , abyś od samego początku był informowany o ich klasyfikacji . Ułatwiają zadanie projektantom czy architektom. Na tym etapie ich praca jest również łatwiejsza, ponieważ mogą podać dokładną cenę, w przeciwieństwie do spawania, w którym płaci się stawkę dzienną i trzeba oszacować liczbę potrzebnych dni.

Podobnie jak inne mechaniczne elementy złączne, można je łatwo usunąć iw razie potrzeby można je ponownie wykorzystać do innego projektu, ale mają dodatkową zaletę, że nie uszkadzają pojemnika.

Wiesz dokładnie, gdzie zostaną zainstalowane, co ułatwi podejmowanie decyzji projektowych i skróci czas spędzony na placu budowy przy złej pogodzie. Mogą być prefabrykowane i transportowane na miejsce.

Zaciski lub inne mocowania mechaniczne są mniej specjalistyczne, nie potrzebujesz specjalnego szkolenia, aby z nich korzystać. Osoba, która zainstaluje zacisk, będzie kosztować znacznie mniej niż wykwalifikowany spawacz.

 

A wady?

Cóż, możesz przymocować coś tylko do uformowanego elementu narożnego, chociaż jeśli zamocujesz zacisk do obu rogów, możesz wpasować coś pomiędzy, aby zapewnić punkty mocowania w razie potrzeby. Dzięki spawaniu możesz naprawić wszystko i wszędzie, co może być bardzo przydatne. Ale jak wspomniałem, wiąże się to ze wszystkimi wadami, o których już mówiliśmy.